Gemini z nagrodą Polskiej Rady Centrów Handlowych! - Gemini Park Tychy

Aktualności

Gemini z nagrodą Polskiej Rady Centrów Handlowych!

Gemini Park Tychy zostało docenione w prestiżowym konkursie PRCH Retail Awards 2019, który organizuje Polska Rada Centrów Handlowych. W czwartkowy wieczór, 10. października 2019,  galeria zgarnęła dla siebie nagrodę w kategorii „Kampania otwarcia / przebudowy / modernizacji obiektu handlowego roku”.

 

Chociaż od otwarcia Gemini Park Tychy upłynęło już 19 miesięcy, nie milkną echa udanego debiutu galerii na lokalnym rynku. Dowodem na to jest nagroda, z jaką właśnie wróciło centrum handlowe z gali Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 

Obiekt został nagrodzony za niezwykle udaną kampanię „Jestem z Tych„, jaka towarzyszyła hucznemu otwarciu. Jej pomysłodawcy zostali wyróżnieni m.in. za kreatywność, umiejętne połączenie otwarcia galerii z lokalnym akcentem, skuteczność wielowymiarowych działań oraz efekt, jakim jest udany debiut Gemini Park na rynku!

 

Jest to już kolejna tak prestiżowa nagroda branżowa dla Gemini Park. Rok temu w Londynie centrum handlowe zdobyło The European Property Awards w kategorii „Retail Developement Poland”, a także nagrodę Five Star Award, czyli najwyższą ocenę jury. Obiekt zgarnął dla siebie także nagrodę CEE Retail Award 2018 w kategorii „Retail Project Medium”.

 

Za co konkretnie Gemini Park odebrał tegoroczną PRCH Retail Awards? Otwarta w marcu 2018 roku galeria to obiekt, na który tyszanie czekali od lat. W komunikacji otwarcia inwestycji właścicielowi zależało więc na silnym podkreśleniu lokalności oraz związku z miastem i mieszkańcami, a także postawieniu klienta w centrum uwagi.

 

Ważnym elementem całej komunikacji stało więc nadanie galerii osobowości, jej personalizacja, a tym samym wyróżnienie na tle innych przekazów. Pomogła w tym wieloetapowa kampania, pokazująca obiekt jako nowego sąsiada, który wnosi coś emocjonującego, ciekawego i wartościowego w miasto i jego atrakcje.

 

Całość komunikacji rozpoczęła się od claimu „Dobrze Cię widzieć”, który był luźny, sąsiedzkim przywitaniem się z miastem. Następnie w przestrzeń miejską wprowadzono teaser, będący zagadką do rozwiązania. Miał on prowokować pytania o nadawcę. Na mieście pojawiło się 5 grafik z 5 hasłami, m.in. „Nie jestem z tych, co żyją w pędzie”, „Nie jestem z tych przeciętnych”, „Nie jestem z tych obojętnych”. Było to pierwsze przedstawienie cech osobowości nowego centrum i jego charakteru.

 

Następnie teaser przeszedł w odsłonę, która zdradziła więcej szczegółów i nadawcę. Odpowiedzią była seria haseł przeciwstawnych do teasera. W przestrzeni pojawiły się hasła „Jestem z tych… otwartych na nowe”, „… co chcą więcej”, „… co żyją pasją”, „… co inspirują”, „… co smakują życia”. Rozwinięcia pozwoliły odbiorcom poznać osobowość nowego centrum handlowego, a gra słowna nazwą miasta Tychy – TYCH, dodatkowo utrwaliła przekaz zwłaszcza wśród tyszan.

 

Komunikacja samego otwarcia polegała z kolei na poszerzeniu znajdujących się w mieście komunikatu o datę wydarzenia. Znając ją mieszkańcy mogli sprawdzić, co w Gemini Park jest tak inspirujące, pasjonujące, jakie smaki tam można znaleźć i jak wygląda to nowe miejsce w Tychach. Wiedzieli czego szukać, nie wiedzieli jeszcze czego się spodziewać. Pomógł w tym 5 dniowych event, w którym w którym atrakcje oparto hasłach z kampanii.

 

Kampania mocno osadziła galerię w mieście i najbliższym sąsiedztwie. Dzięki kilku spójnym, emocjonalnym odsłonom mieszkańcy mogli poznać obiekt, który w reklamach pokazany został jako osoba pełna pasji i inspiracji. Pozwoliło to w krótkim czasie na wzbudzenie zaciekawienia inwestycją, oswojenie się z nią mieszkańców oraz zaprzyjaźnienie – jak z nowym sąsiadem.

 

Efekt? W krótkim czasie Gemini stworzył więź z mieszkańcami, którzy zaczęli traktować galerię jak swoją. To zaowocowało spektakularnym otwarciem, zamkniętym liczbą ponad 155 tys. osób podczas 5-dniowego eventu, a także pierwszym milionem klientów już po 3 miesiącach działalności.

 

Za realizację projektu odpowiadał Dział marketingu Gemini Park Tychy prowadzony przez Aleksandrę Zawodzińską, działania wsparły natomiast: agencja reklamowa 19 Południk, agencja eventowa Agart Events oraz agencja Guarana Public Relations.